روزنامه نگاری الکترونیک

مباحث مربوط به روزنامه نگاری الکترونیک

روزنامه نگاری الکترونیک

مباحث مربوط به روزنامه نگاری الکترونیک

دیروز و در مراسمی با حضور شهردار تهران افتتاح شد

تونل امیر کبیر ؛ از بازار تا بزرگراه امام علی  

تونل امیرکبیر ، چهارمین تونل شهری پایتخت با حضور مدیران شهری و تعدادی از شهروندان ، در آستانه روز ولادت امام علی (ع) به بهره برداری رسید .

به گفته محمد باقر قالیباف ، در صورتی که شهروندان با سرعت مطمئنه حرکت کنند ، طی 4 دقیقه می توانند به سمت شمال ، جنوب و شرق تهران ادامه مسیر دهند .

با افتتاح این تونل حرکت از وسط بازار به شرق تهران طی 4 دقیقه صورت می گیرد ، این در حالی است که قبلا اگر شهروندان می خواستند این مسیر را به سمت خیابان انقلاب بروند ، حداقل تا مقصد خیابان دماوند باید 30 تا 35 دقیقه وقت صرف می کردند ، بنابراین خروج از بازار از مشکلات جدی آن دسته از شهروندانی بود که قصد تردد در این محور را داشتند . به همین دلیل تونل امیرکبیر را از وسط بازار برای خروج به بزرگراه امام علی که بزرگترین شریان شمالی و جنوبی شهر است ، طراحی و اجرا کردیم .

شهردار تهران ادامه داد : طرح ساخت تونل امیرکبیر بعد از آنکه بزرگراه امام علی به صورت شمالی و جنوبی قطعی و همه دسترسی های شرقی و غربی آن برقرار شد ، در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون دسترسی تونل امیر کبیر به بزرگراه امام علی برقرار شده است . در حالی که قبلا دسترسی این تونل تا خیابان 17 شهریور برقرار بود .

وی گفت : کارکرد تونل امیرکبیر به بزرگراه امام علی بیشتر با نگاه کاهش بار ترافیک از بازار به سمت بیرون از حوزه مرکزی شهر است نه برای ورود به بازار که حجم ترافیک را بیشتر کند . به همین دلیل وی از شهروندان خواست که در آینده برای ورود به این منطقه تنها از حمل و نقل عمومی و اتوبوس استفاده کنند .

قالیباف همچنین خبر داد : ادامه تونل جنوبی به خیابان کرمان نیز در دست طراحی است و تونل آن نیز اجرا شده است ، بنابراین اگر عقب نشینی خیابان انجام شود ، در آینده نزدیک دسترسی این تونل به اتوبان آهنگ نیز برقرار می شود .

شهردار تهران گفت : با برنامه ریزی انجام شده امرزو بیش از 22 کیلومتر تونل حمل و نقلی در شهر تهران داریم که این تونل ها گره های ترافیکی را رفع می کنند . یکی از این گره های ترافیکی در بحث خروج روان خودروها از مرکز شهر است . در سیاستهای ترافیکی خود به دنبال آن هستیم تا ترافیک زیادی که در منطقه بازار و مرکز شهر وجود دارد را به صورت روان تر تخلیه کنیم .

محمد باقر قالیباف با اشاره به سیاستهای مدیریت شهری به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا ، ابراز داشت : آلودگی هوا مهم‌ترین چالش ما در شهر تهران به شمار می‌رود. ازاین‌رو دغدغه ما این است که بتوانیم بر این چالش بزرگ در شهر فائق بیاییم.

وی ادامه داد: در این میان یکی از موضوعات مهم گسترش حمل‌ونقل عمومی و حل و فصل گره‌های ترافیکی است که در این شهر وجود دارد. برای مثال برای رفع گره های ترافیکی دو اتبان چمران و نواب ، تونل توحید افتتاح شد .

به هر حال با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، امروز بیش از 22کیلومتر تونل حمل‌ونقل ترافیکی در شهر تهران داریم. وی ادامه داد: البته ما در سیاست حمل‌ونقلی، اولویت را به حمل‌ونقل عمومی با تأکید بر حمل‌ونقل ریلی و مترو داده‌ایم و در کنار آن نیز توسعه اتوبوس‌ها و اتوبوس‌های دوکابینه را در حوزه برنامه‌ریزی داریم. شهردار تهران در پایان بیان کرد: تلاش ما بر این است که در 4سال آینده در حوزه حمل‌ونقل ریلی بتوانیم به بالغ بر سه‌برابر ظرفیت فعلی برسیم و جابه‌جایی بیش از 10میلیون نفر مسافر در روز را تنها در مترو انجام دهیم.

شورای شهر از افتتاح تونل امیرکبیر خبر نداشت

محمد حقانی می‌گوید اعضای این شورا از افتتاح تونل امیرکبیر که در آستانه 13رجب و توسط شهردار تهران انجام شد، باخبر نبوده‌اند.

به گزارش روابط عمومی کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر، می‌گوید او و همکارانش از طریق رسانه‌ها مطلع شدند که افتتاح تونل امیرکبیر در منطقه مرکزی تهران انجام شده. به گفته او وقتی از سایر اعضای شورا هم سوال شده، آنها هم گفته‌اند، نمی‌دانستند این تونل در حال افتتاح است.

شهرداری: نمی توانستیم افتتاح را عقب بیندازیم

«شهرام گیل‌آبادی» با رد صحبت‌های «محمد حقانی» می‌گوید: «تمام اعضای شورای شهر از طریق سیستم اتوماسیون دعوت بودند و اعضای شورا پیش‌آهنگان مدیریت شهری هستند.رابطه خوب، منطقی و صمیمی میان شورای شهر و شهرداری تهران وجود دارد و این دو مکمل یکدیگرند. همکاری. نزدیک، شانه‌به‌شانه و تعامل در اوج است و در تمام برنامه‌ها اعضای شورای شهر دعوت‌اند چرا که مهره‌های اصلی خدمت به فضای شهر و شهرداری هستند. خدمت به مردم راس حرکت شورای شهر و شهرداری است و نمی‌توان افتتاح پروژه‌های شهری را به تاخیر انداخت. علت افتتاح تونل امیرکبیر به مناسبت ولادت حضرت‌علی(ع) بارگذاری هرچه سریع‌تر این تونل و ایجاد فضای خدمت و استفاده برای مردم بوده است .

ویژگی‌های تونل امیر کبیر

معاون فنی عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه طول کل پروژه از ابتدای رمپ امین حضور تا بزرگراه امام علی (ع) در حدود ۲.۷ کیلومتر است، اظهار کرد: شهروندان با سرعت مطمئنه ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌توانند حدفاصل سه راه امین حضور تا بزرگراه امام علی (ع) را در حدود چهار دقیقه طی کنند.

این معبر زیرزمینی بعد از عبور از خیابان ۱۷ شهریور و خیابان شکوفه تا میدان کلانتری امتداد می‌یابد و پس از آن در تقاطع خیابان جنوبی آن تا خیابان نیک نام به دو شاخه مجزا تقسیم می‌شود.

شاخه جنوبی از زیر خیابان نیک‌نام به مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) متصل شده و شاخه شمالی در امتداد خیابان درودیان در مسیر شمال به جنوب این بزرگراه دسترسی دارد. به این ترتیب نه تنها بخشی از بار سنگین ترافیکی منطقه بازار به طولانی‌ترین بزرگراه شمالی جنوبی پایتخت منتقل می‌شود بلکه با پیش‌بینی یک خط حمل و نقل اضطراری در جهت حرکت از بزرگراه امام علی به سمت منطقه بازار برای دسترسی سریع به منطقه اقتصادی پایتخت در مواقع بحرانی چاره اندیشی شده است. به گفته حسینی شاخه جنوبی تونل امیرکبیر از سه راه امین حضور آغاز شده و تا میدان کلانتری ادامه می‌یابد تا امکان اتصال چهارمین تونل ترافیکی شهر تهران به طرح تعریض خیابان کرمان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه اینکه ۵۸ دوربین جریان ترافیکی تونل امیرکبیر را رصد می‌کنند گفت: این دوربین‌ها ثابت و غیر ثابت بوده و به محض توقف هرچیزی در درون تونل دوربین‌ها به صورت اتوماتیک بر روی آن زوم شده و شرایط تونل را رصد می‌کنند. در این معبر زیرزمینی ۹ راه خروجی اضطراری پیش‌بینی شده که با بهره‌گیری از شش درب دسترسی به تونل جنوبی و از طریق سه شفت خروجی به تراز صفر تخلیه اضطراری شهروندان در مواقع بحرانی انجام می‌شود. وی با تاکید بر اینکه تونل امیرکبیر کاملا هوشمند است، افزود: تمام اتفاقات در درون تونل ثبت شده و مباحث آتش نشانی تونل نیز به خوبی رعایت شده است و در این رابطه مخزن‌های مورد نیاز آب نیز پیش‌بینی شده و موضوع برق غرب و شرق تونل نیز کاملا مورد توجه قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.